5 Kasım 2014 Çarşamba

Fırın Sütlaç

sütlaç,tatlı,fırında tatlı

Ben esasen klasik annemin bize yaptığı sütlacını çok seviyorum, bir misafir adavetimde fırın sütlaç denemek istedim ve çok güzel oldu, eşim de beğenince sık sık yapmaya başladım, yalnızca kız kardeşim yumurta sevmediği için bana geldiğinde yumurta eklemiyorum bu tarifeJ

Malzemeler
1 lt süt 

1 su bardağı  toz şeker(ben tatlıları çok şekerli sevmediğim için bu tarifte bardağın yarısı kadar şeker kullanıyorum.)
1 çay bardağı pirinç
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya


Hazırlanışı
*Pirinci yıkayıp 1 su bardağı su ile suyunu çekene kadar pişirin

*Suyunu çeken pirince şeker ve sütü ilave edin. Kaynamaya başladıktan sonra 10 dk kaynatın
*yumurta sarısı ve nişastayı az su ile karıştırın, kaynayan sütün içine katıp karıştırın.
*1,2 taşım kaynadıktan sonra vanilyayı ilave edip ocağı kapatın.
*sıcak sütlacı güveç kaplarına boşaltıp, fırın tepsisine dizin.
*tepsinin yarısını soğuk su ile doldurun
*önceden ısıtılmış fırının üst rafında üzeri iyice kızarana dek pişirin.

Afiyet Olsun J


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...