18 Ekim 2014 Cumartesi

Ayın Biri Kilisesi

klise,aybir,ermeni,hristiyan

Ayın biri kilisesine beni ilk kez iki yıl önce eşim götürmüştü, eşim Ermeni olduğu için her ayın birinde Ayın Biri Kilisesine sabah çok erken saatlerde hiç aksatmadan gider, ben de arada eşimle birlikte gidiyorum.

Ben Müslüman’ım ve bana göre kilisede olsa camide önemli olan maneviyatı yüksek olan bu yerlerde herkesin kendi inancında kabul edilebiliyor ve dua edebiliyor olmasıdır…
Burası her ayın ilk günü, binlerce insanı ağırlıyor, sadece Hıristiyanlar değil Müslümanlar da akın ediyor bu kiliseye…



Vefa Katip Çelebi caddesi üzerinde olup ,Unkapanı Atatürk Bulvarı üzerindeki İstanbul Manifaturacılar çarşısının tam arkasındadır.  Meryem Ana Kilisesi olarak ta bilinir. 

Bir rivayete göre kilisenin altındaki ayazma, 1080'lerden beri var. Fatih Sultan Mehmet, İstanbul'u aldıktan sonra kilise yok oluyor, haliyle ayazma da. 1750 yılında bir Rum ailesi bu araziyi satın alıyor, bir gece ailenin kızı rüyasında bahçenin altında bir ayazma olduğunu görüyor ve babasını o ayazmayı bulmaya ikna ediyor. 1755'te buluyorlar. Akan suyun kutsal olduğuna, her derde deva olacağına inandıkları için de buraya bir kilise yapıyorlar. Sonra da bu kiliseyi İstanbullu Rumlara bırakıyorlar.

Küçük ama huzur bulduğumuz bu Kiliseye avludan geçip içeriye girdiğimizde bir tl ye satılan mumlar alıp dileğimizi diliyoruz.



Kilisenin altında Meryem Ana ayazması var, merdivenlerden iniyoruz Kenarda kocaman bir çuval içinde plastik şişeler ve birkaç musluklu bir çeşme var, isteyen musluktan su içiyor, isteyen ufak plastik şişelere suyunu doldurup yanına alıyor.

Eşim her musluktan sırayla şişeye su alıyor ben de bir musluktan su alıyorum sonra da bir yudum su içip yüzümüzü yıkıyoruz ve suyumuzu yanımıza alıp yukarıya çıkıyoruz.
Eşim ve ben kendi inancımızda duamızı ediyoruz ve huzurla ayrılıyoruz.

Ayın Biri kilisesini görmediyseniz gitmenizi öneririm, ben dileklerimizin gerçekleştiğini ve bereket getirdiğini görüyorum…




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...